Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
ENI nr:2316557.
ScheepstypeMotortankschip – N/open.
Bouwjaar1981.
BouwwerfScheepswerf De Gorter BV in Hoogezand.
Bouwnummeronbekend.
Tonnage/Inhoud3826 / 
Afmetingen110.00 x 12.10 x 3.95.
Voortstuwing2 x 950 pk Werkspoor,type: 6 FHD 240. Tevens voorzien van een Daf boegschroef van 245 pk.
Aantal Tanks14.
Pompcapaciteit2 x 600 m³ per uur.
BunkergiekJa.
EigenaarVerenigde Tankrederij BV in Rotterdam.
Bijzonderheden 
LevensloopIn 1981 gebouwd in opdracht van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart BV in Rotterdam en als NEDLLOYD 94 in de vaart gebracht. In 1991 ingebracht in Unilloyd BV in Rotterdam, het samenwerkingsverband tussen de VT en Nedlloyd en niet hernoemd. In 1993 aangekocht door de Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam en hernoemd in VUREN. In 2008 verkocht naar Nigeria.
Het motortankschip VUREN, tot aan de ijk afgeladen bij Vopak Botlek Noord.

Het motortankschip VUREN, tot aan de ijk afgeladen op Steiger 5 bij Vopak Botlek Noord. Vluchtwegen waren toen zeker nog geen onderwerp.

Volgeladen onderweg naar een bunker op de Maasvlakte.

Volgeladen onderweg naar een bunker op de Maasvlakte.

Het motortankschip VUREN in de Botlek Centrale Geul. De bestemming is opnieuw Vopak Botlek Noord.

Het motortankschip VUREN in de Botlek Centrale Geul. De bestemming is opnieuw Vopak Botlek Noord.

Het motortankschip VUREN in de Botlek Centrale Geul. De bestemming is opnieuw Vopak Botlek Noord.

Het motortankschip VUREN in de Botlek Centrale Geul. De bestemming is opnieuw Vopak Botlek Noord.

Opnieuw een volle bunker, nu geladen bij de Esso in de Derde Petroleumhaven. de bestemming is ongetwijfeld een containerterminal op de Maasvlakte.

Opnieuw een volle bunker, nu geladen bij de Esso in de Derde Petroleumhaven. de bestemming is ongetwijfeld een containerterminal op de Maasvlakte.

Het motortankschip VUREN in de Londonhaven, nabij de Rozenburgse Sluis. Het is wachten tot ze plaats hebben bij Vopak Europoort in de Achtste Petroleumhaven. Langszij de ATLANTIC TRADER, die reeds geladen is maar op de zeeboot ligt te wachten.

Het motortankschip VUREN in de Londonhaven, nabij de Rozenburgse Sluis. Het is wachten tot ze plaats hebben bij Vopak Europoort in de Achtste Petroleumhaven. Langszij de ATLANTIC TRADER, die reeds geladen is maar op haar klantje ligt te wachten. Beide schepen zijn later in Nigeria terechtgekomen.

Wachtend in de Londonhaven op een plekje bij Vopak Europoort (20-05-2004).

Wachtend in de Londonhaven op een plekje bij Vopak Europoort (20-05-2004).

En weer eens opnieuw laden bij Vopak Botlek Noord, de voormalige BP Botlek en Nerefco Botlek. De datum: 06-04-2005.

En weer eens opnieuw laden bij Vopak Botlek Noord, de voormalige BP Botlek en Nerefco Botlek. De datum: 06-04-2005.

Uitvarend Rozenburgse Sluis met tegenlicht. De bestemming laat zich raden.

Uitvarend Rozenburgse Sluis met tegenlicht. De bestemming laat zich raden.

Uitvarend Rozenburgse Sluis. De bestemming laat zich raden. Niet veel later zou de VUREN worden stilgelegd en naar donker Afrika verdwijnen.

Uitvarend Rozenburgse Sluis. De bestemming laat zich raden. Niet veel later zou de VUREN worden stilgelegd en naar donker Afrika verdwijnen. Foto gemaakt op 20-10-2007.

Nog eenmaal kan het vroegere vlaggenschip van Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart schitteren. Het motortankschip VUREN, afvarend aan de stad. Foto: Collectie Fred Kuyper - met dank.

Nog eenmaal kan het vroegere vlaggenschip van Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart schitteren. Het motortankschip VUREN (ex. NEDLLOYD 94), afvarend op de Nieuwe Maas in Rotterdam. Enkele dagen later zou zij opgelegd worden en te koop worden aangeboden. Foto: Collectie Fred Kuyper – met dank.

En dan is het zover. De VUREN is zeeklaar gemaakt en vertrekt achter de sleepboot FRIGGA naar Lagos in Nigeria. De duwboot ANNEMARIE verleent nog assistentie. Foto: Bron Kustvaartforum - fotograaf onbekend.

En dan is het zover. De VUREN is zeeklaar gemaakt en vertrekt achter de sleepboot FRIGGA naar Lagos in Nigeria. De duwboot ANNEMARIE verleent nog assistentie. Foto: Bron Kustvaartforum – fotograaf onbekend.

 

Laatst gewijzigd