Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
ENI nr:2104741.
ScheepstypeMotortankschip, type N/open.
Bouwjaar1973/1974.
BouwwerfScheepswerf De Kil BV in Dordrecht.
Bouwnummer49.
Tonnage/Inhoud3352 /
Afmetingen110.00 x 12.00 x 3.50.
Voortstuwing2 x 720 pk Bolnes, type 6 DNL + 125 pk Daf boegschroef.
Aantal Tanks14.
PompcapaciteitOnbekend.
BunkergiekJa.
EigenaarVerenigde Tankrederij BV in Rotterdam.
Bijzonderheden 
LevensloopIn 1973 gebouwd in opdracht van Gebroeders de Haas Scheepvaart BV in Rotterdam en als AVIOR in de vaart gekomen. In 1977 via De Haas – Damco Scheepvaart Maatschappij BV in Rotterdam overgeschreven naar Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart BV in Rotterdam en hernoemd in NEDLLOYD 92. In 1991 ingebracht in Unilloyd BV in Rotterdam, het samenwerkingsverband tussen de VT en Nedlloyd en niet hernoemd. In 1993 aangekocht door de Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam en hernoemd in VORDEN. In 2008 afgevoerd van de sterkte en verkocht naar Nigeria.
Het motortankschip VORDEN, uitvarend Derde Petroleumhaven (16-05-2005).

Het motortankschip VORDEN, uitvarend Derde Petroleumhaven (16-05-2005).

Het motortankschip VORDEN, uitvarend Derde Petroleumhaven (16-05-2005).

Het motortankschip VORDEN, uitvarend Derde Petroleumhaven (16-05-2005).

De VORDEN in de haven van Schiedam, met de Peperbus van Heerema op de achtergrond. Foto: Dieter Henken - met dank.

De VORDEN langs de kade van Heerema, bezig met het bunkeren van een zware ladingschip van Beluga. Op de de achtergrond het hoofdkantoor van Heerema, op zijn Rotterdams de Peperbus genoemd. Foto: Dieter Henken – met dank.

Het motortankschip VORDEN, met een volle vracht stookolie onderweg naar Antwerpen. Foto: Leo Schuitemaker - met dank.

Het motortankschip VORDEN, met een volle vracht stookolie onderweg naar Antwerpen. Foto: Leo Schuitemaker – met dank.

 

Laatst gewijzigd