Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
ENI nr: 2316485.
Scheepstype Motortankschip – type N/gesloten.
Bouwjaar 1981.
Bouwwerf Scheepswerf De Gorter BV in Hoogezand.
Bouwnummer 80-7002.
Tonnage/Inhoud 3821 /
Afmetingen 110.00 x 12.10 x 3.75.
Voortstuwing 2 x 950 pk Werkspoor, type: 6 FHD 240. Tevens voorzien van Daf boegschroef van 245 pk.
Aantal Tanks 16.
Pompcapaciteit 2 x 600 m³ per uur.
Bunkergiek Nee.
Eigenaar Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam.
Bijzonderheden Gebouwd voor het transport van nafta van Esso Botlek naar Keulen/Niehl. Na beëindiging van dit contract in 1991 omgebouwd voor bunkerwerk. Uitgerust met een bunkergiek en dergelijke.
Levensloop In 1981 gebouwd in opdracht van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart BV in Rotterdam en als NEDLLOYD 93 in de vaart gebracht. In 1991 ingebracht in Unilloyd BV in Rotterdam, het samenwerkingsverband tussen de VT en Nedlloyd en niet hernoemd. In 1993 aangekocht door de Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam en hernoemd in VLIJMEN. In 2007 verkocht naar Nigeria.
Het motortankschip NEDLLOYD 93, opvarend richting Keulen/Niehl met een partij nafta van de Esso. Foto: www.binnenvaart.eu - met dank.

Het motortankschip NEDLLOYD 93, opvarend richting Keulen/Niehl met een partij nafta van de Esso. Foto: Carel Lieverst – Archief www.binnenvaart.eu – met dank.

Het motortankschip VLIJMEN, inmiddels voorzien van een bunkergiek, afvarend op de Nieuwe Maas. Foto: Leo Schuitemaker - met dank.

Het motortankschip VLIJMEN, inmiddels voorzien van een bunkergiek, afvarend op de Nieuwe Maas. Foto: Leo Schuitemaker – met dank.

Het motortankschip VLIJMEN zoekt een plekje in de Seinehaven op 15 oktober 2006.

Het motortankschip VLIJMEN zoekt een plekje in de Seinehaven op 15 oktober 2006.

Het motortankschip VLIJMEN in augustus 2008, uitvarend in de Botlek Centrale Geul.

Het motortankschip VLIJMEN in augustus 2008, uitvarend in de Botlek Centrale Geul.

Het motortankschip VLIJMEN in augustus 2008, uitvarend in de Botlek Centrale Geul.

Het motortankschip VLIJMEN in augustus 2008, uitvarend in de Botlek Centrale Geul.

Het motortankschip VLIJMEN, afvarend op de Nieuwe Maas. Foto: Dieter Henker - met dank.

Het motortankschip VLIJMEN, afvarend op de Nieuwe Maas, ter hoogte van de haven van Vlaardingen. Foto: Dieter Henken – met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens het paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en BInnenvaart, varend in de wateren rond Laos in Nigeria. Foto: Internet - Fotograaf onbekend - met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens een paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart, nu in de haven van Laos in Nigeria. De puinhoop aan dek is compleet. Fotograaf onbekend – met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens een paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart, nu in de haven van Laos in Nigeria. De puinhoop aan dek is compleet. Foto: Fotograaf onbekend - met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens een paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart, nu in de haven van Laos in Nigeria. De puinhoop aan dek is compleet. Fotograaf onbekend – met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens een paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart, nu in de haven van Laos in Nigeria. De puinhoop aan dek is compleet. Foto: Fotograaf onbekend - met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens een paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart, nu in de haven van Laos in Nigeria. De puinhoop aan dek is compleet. Fotograaf onbekend – met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens een paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart, nu in de haven van Laos in Nigeria. De puinhoop aan dek is compleet. Foto: Fotograaf onbekend - met dank.

De voormalige VLIJMEN, eens een paradepaardje van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart, nu in de haven van Laos in Nigeria. De puinhoop aan dek is compleet. Fotograaf onbekend – met dank.

De voormalige VLIJMEN op volle zee. Het schip heeft ergens in de binnenlanden geladen en is nu onderweg haar lading te lossen in een zeeboot op de rede van Laos. Fotograaf onbekend - met dank.

De voormalige VLIJMEN op volle zee. Het schip heeft ergens in de binnenlanden geladen en is nu onderweg haar lading te lossen in een zeeboot op de rede van Laos. Fotograaf onbekend – met dank.

Ondanks vooral minder schoon, is de stuurhut van de voormalige VLIJMEN niet veel veranderd. Fotograaf onbekend.

Ondanks beduidend minder schoon en opgeruimd, is de stuurhut van de voormalige VLIJMEN niet veel veranderd. Fotograaf onbekend – met dank.

Ondanks beduidend minder schoon en opgeruimd, is de stuurhut van de voormalige VLIJMEN niet veel veranderd. Fotograaf onbekend - met dank.

Ondanks beduidend minder schoon en opgeruimd, is de stuurhut van de voormalige VLIJMEN niet veel veranderd. Fotograaf onbekend – met dank.

Ondanks beduidend minder schoon en opgeruimd, is de stuurhut van de voormalige VLIJMEN niet veel veranderd. Fotograaf onbekend - met dank.

Ondanks beduidend minder schoon en opgeruimd, is de stuurhut van de voormalige VLIJMEN niet veel veranderd. Fotograaf onbekend – met dank.

 

Laatst gewijzigd