Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
ENI nr: 2104669. 
Scheepstype Motortankschip – type N/open 
Bouwjaar 1973. 
Bouwwerf Scheepswerf De Kil BV in Dordrecht. 
Bouwnummer 48. 
Tonnage/Inhoud 2994 /  
Afmetingen 100.00 x 12.00 x 3.50. 
Voortstuwing 2 x 720 pk Bolnes. 
Aantal Tanks 12. 
Pompcapaciteit Onbekend. 
Bunkergiek Ja. 
Eigenaar Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam. 
Bijzonderheden  
Levensloop In 1973 gebouwd in opdracht van Gebroeders de Haas Scheepvaart BV in Rotterdam en als ALNATI in de vaart gekomen. In 1977 via De Haas – Damco Scheepvaart Maatschappij BV in Rotterdam overgeschreven naar Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart BV in Rotterdam en hernoemd in NEDLLOYD 84. In 1991 ingebracht in Unilloyd BV in Rotterdam, het samenwerkingsverband tussen de VT en Nedlloyd en niet hernoemd. In 1993 aangekocht door de Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam en hernoemd in VLAKE. In 2005 afgevoerd van de sterkte en verkocht naar Nigeria. Voor de kust van Lagos (Nigeria) vergaan en als wrak op het strand gezet.

 

Het motortankschip VLAKE - Zeeburg. Foto: Danny Reine - met dank.

Het motortankschip VLAKE op het Amsterdam-Rijnkanaal ter hoogte van de Stuw van Zeeburg. Foto: Danny Reine – met dank.

Het motortankschip VLAKE, waarschijnlijk opvarend op de Waal met een flinke rivier water. Foto: Collectie I. Huitema - met dank.

Het motortankschip VLAKE, opvarend op de Lek met een vrachtje stookolie voor Amsterdam. Foto: Collectie I. Huitema – met dank.

In het droogdok voor groot survey bij Boele Bolnes . Foto: Collectie I. Huitema - met dank.

In het droogdok bij Boele Bolnes voor groot onderhoud. Foto: Collectie I. Huitema – met dank.

In het droogdok voor groot survey bij Boele Bolnes . Foto: Collectie I. Huitema - met dank.

In het droogdok bij Boele Bolnes voor groot onderhoud . Foto: Collectie I. Huitema – met dank.

De VLAKE ligt klaar om weer aan het werk te gaan. Het groot onderhoud zit erop. Foto: I. Huitema - met dank.

De VLAKE ligt klaar om weer aan het werk te gaan. Het groot onderhoud zit erop. Foto: I. Huitema – met dank.

Einde carrière. De VLAKE is zeeklaar gemaakt en vertrekt naar Nigeria. Bron: Internet - fotograaf onbekend.

Einde carrière. De VLAKE is zeeklaar gemaakt en vertrekt naar Nigeria. Bron: Internet – fotograaf onbekend.

De voormalige VLAKE als wrak op het strand in de buurt van Lagos (Nigeria). Bron: Internet - fotograaf onbekend.

De voormalige VLAKE als wrak op het strand in de buurt van Lagos (Nigeria). Waar het achterschip is gebleven weet niemand, maar ligt waarschijnlijk op de bodem van de Atlantische Oceaan. Bron: Internet – fotograaf onbekend.

Je moet er zelf op gevaren hebben anders zou je hierin niet de resten van de voormalige VLAKE herkennen. En zelfs dan..... De voormalige VLAKE als wrak op het strand in de buurt van Lagos (Nigeria). Bron: Internet - fotograaf onbekend.

Je moet er zelf op gevaren hebben, wie zou anders hierin de resten van de voormalige VLAKE herkennen. En zelfs dan….? De voormalige VLAKE als wrak op het strand in de buurt van Lagos (Nigeria). Bron: Internet – fotograaf onbekend.

Je moet er zelf op gevaren hebben anders zou je hierin niet de resten van de voormalige VLAKE herkennen. En zelfs dan..... De voormalige VLAKE als wrak op het strand in de buurt van Lagos (Nigeria). Bron: Internet - fotograaf onbekend.

De schamele resten van de voormalige VLAKE. Bron: Internet – fotograaf onbekend.

Het wrak van de VLAKE op de kust van Nigeria. Slechts met moeite is de naam VLAKE nog te onderscheiden. Bron: Internet - fotograaf onbekend.

Het wrak van de VLAKE op de kust van Nigeria. Slechts met moeite is de naam VLAKE nog te onderscheiden. Bron: Internet – fotograaf onbekend.

Laatst gewijzigd