ENI nr: | 0214396. |
Scheepstype | Motortankschip – type N/open. |
Bouwjaar | 1970. |
Bouwwerf | Het casco werd gebouwd bij de Hollandse Scheepsbouw Maatschappij BV in Groot Ammers. Afgebouwd bij Scheepswerf Vahali in Gendt. |
Bouwnummer | 298 (casco) / |
Tonnage/Inhoud | 1971 / |
Afmetingen | 95.00 x 9.55 x 3.22. |
Voortstuwing | 1190 pk Caterpillar, motornummer: 050Y00559. |
Aantal Tanks | 12. |
Pompcapaciteit | 2 x 350 m³ per uur, hydraulisch aangedreven door twee pompmotoren van 180 pk Daf. |
Bunkergiek | Ja. |
Eigenaar | Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam. |
Bijzonderheden | Oorspronkelijk gebouwd met 1160 pk MWM, motornummer: 484.08.01016. |
Levensloop | Gebouwd in opdracht van Robega NV in Rotterdam en als ROBEGA 14 in de vaart gekomen. In 1981 hernoemd in LAMBERT S. Op 23-05-1989 overgeschreven naar Schless Tankvaart BV in Dordrecht en op dezelfde dag door-verkocht naar Posttrans BV in Rotterdam en hernoemd in CALENDULA 15. Op 15-07-1991 verkocht aan de Verenigde Tankrederij BV (54%) en Nedlloyd Rijn & Binnenvaart(46%), beiden in Rotterdam. Diezelfde dag nog doorverkocht naar Linde Lloyd Zeeschepen X BV in Ursum. Op 21-08-1991 hernoemd in UNILLOYD URSUM. Op 18-02-1992 overgeschreven naar Rederij Vierhuizen BV in Ursum, een werkmaatschappij van de Verenigde Tankrederij. Deze koop- en verkoopconstructie werd opgezet om de CALENDULA 15 uit handen van concurrent Atlantic Aardolie Maatschappij BV in Rotterdam/Pernis te houden. Op 08-10-1993 hernoemd in VIERHUIZEN. In 2006 afgevoerd van de sterkte en verkocht naar de Oekraïne. |