Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
ENI nr: 0214396.
Scheepstype Motortankschip – type N/open.
Bouwjaar 1970.
Bouwwerf Het casco werd gebouwd bij de Hollandse Scheepsbouw Maatschappij BV in Groot Ammers. Afgebouwd bij Scheepswerf Vahali in Gendt.
Bouwnummer 298 (casco) / 
Tonnage/Inhoud 1971 /
Afmetingen 95.00 x 9.55 x 3.22.
Voortstuwing 1190 pk Caterpillar, motornummer: 050Y00559.
Aantal Tanks 12.
Pompcapaciteit 2 x 350 m³ per uur, hydraulisch aangedreven door twee pompmotoren van 180 pk Daf.
Bunkergiek Ja.
Eigenaar Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam.
Bijzonderheden Oorspronkelijk gebouwd met 1160 pk MWM, motornummer: 484.08.01016.
Levensloop Gebouwd in opdracht van Robega NV in Rotterdam en als ROBEGA 14 in de vaart gekomen. In 1981 hernoemd in LAMBERT S. Op 23-05-1989 overgeschreven naar Schless Tankvaart BV in Dordrecht en op dezelfde dag door-verkocht naar Posttrans BV in Rotterdam en hernoemd in CALENDULA 15. Op 15-07-1991 verkocht aan de Verenigde Tankrederij BV (54%) en Nedlloyd Rijn & Binnenvaart(46%), beiden in Rotterdam. Diezelfde dag nog doorverkocht naar Linde Lloyd Zeeschepen X BV in Ursum. Op 21-08-1991 hernoemd in UNILLOYD URSUM. Op 18-02-1992 overgeschreven naar Rederij Vierhuizen BV in Ursum, een werkmaatschappij van de Verenigde Tankrederij.
Deze koop- en verkoopconstructie werd opgezet om de CALENDULA 15 uit handen van concurrent Atlantic Aardolie Maatschappij BV in Rotterdam/Pernis te houden.
Op 08-10-1993 hernoemd in VIERHUIZEN
In 2006 afgevoerd van de sterkte en verkocht naar de Oekraïne. 
Lambert S

Het motortankschip LAMBERT S, opvarend te Sliedrecht in de zomer van 1985. Foto: Leo Schuitemaker.

Het motortankschip VIERHUIZEN, afvarend op het Hartelkanaal. Foto: Henk Bot - met dank.

Het motortankschip VIERHUIZEN, afvarend op het Hartelkanaal. Foto: Henk Bot – met dank.

Het motortankschip VIERHUIZEN gaat, onder gezag van kapitein Harm Eland, rond in Botlek Centrale Geul. De bestmming is Nerefco Botlek.

Het motortankschip VIERHUIZEN gaat, onder gezag van kapitein Harm Eland, rond in Botlek Centrale Geul. De bestemming is Nerefco Botlek.

Het motortankschip VIERHUIZEN gaat, onder gezag van kapitein Harm Eland, rond in Botlek Centrale Geul. De bestmming is Nerefco Botlek.

Het motortankschip VIERHUIZEN gaat, onder gezag van kapitein Harm Eland, rond in Botlek Centrale Geul. De bestemming is Nerefco Botlek.

Het motortankschip VIERHUIZEN, tijdens laden op Steiger 5 bij Nerefco Botlek. Nerefco

Het motortankschip VIERHUIZEN, tijdens laden op Steiger 5 bij Nerefco Botlek.

Het motortankschip VIERHUIZEN in Vlissingen. Foto: Ab de Jongh - met dank.

Het motortankschip VIERHUIZEN in Vlissingen in 2005. Foto: Ab de Jongh – met dank.

Motortankschip VIERHUIZEN. - Foto: Ab de Jongh- met dank.

Motortankschip VIERHUIZEN in de haven van Antwerpen. – Foto: Ab de Jongh- met dank.

Het motortankschip VIERHUIZEN Foto: J. van t Verlaat - met dank.

Het motortankschip VIERHUIZEN. Foto: J. van t Verlaat – met dank.

 

Fotos van de ROBEGA 14, LAMBERT S, CALENDULA 15 en UNILLOUD URSUM zijn van hrte welkom.

Foto’s van de ROBEGA 14, CALENDULA 15 en UNILLOYD URSUM zijn van harte welkom.

 

Laatst gewijzigd