ENI nr: | 3170174. |
Scheepstype: | Motortankschip. |
Bouwjaar: | 1902. |
Bouwwerf: | Scheepswerf Gebr. Boot NV in Alphen a/d Rijn. |
Bouwnummer: | Onbekend. |
Tonnage/Inhoud: | 80 / |
Afmetingen: | 22.45 x 4.63 x 1.70. |
Voortstuwing: | 50 pk Industrie, type 2 VD 4, motornummer: 4015 |
Aantal Tanks: | 4. |
Pompcapaciteit: | Onbekend. |
Bunker- of losgiek: | Onbekend. |
Eigenaar: | Vlismar NV in Rotterdam. |
Bijzonderheden | In 1934 omgebouwd tot motortankschip. De exploitatie van de schepen van de Vlismar NV in Rotterdam werd na 1952 verzorgd door de Vereenigde Tankreederij. In 1983 hermotoriseerd met 120 pk Daf, 4 tact, type DS 575, 2200 omw/min, motornummer: 408419. |
Levensloop | Gebouwd als motorvrachtschip DE INDUSTRIE (83 ton met 1 ruim) voor Handelsveem onder Firma Beckhoven en van Iersel in Leur. Uitgerust met 1 ruim en 20 pk Rennes ruwoliemotor. In de oude administratie van het Kadaster gemerkt als nummer 1579 Breda 1923. Op 01-06-1928 opnieuw gebrand volgens de nieuwe administratie van 1926 onder nummer 174 B Breda 1928 (3170174), voor Handelsveem onder Firma Beckhoven en van Iersel in Leur. Op 08-03-1934 verkocht aan de Vlissingsche Mineraalolie en Asphalt Raffinaderij NV in Vlissingen en hernoemd in VLISMAR 2. Op 08-03-1952 overgeschreven naar Vlismar NV in Rotterdam en hernoemd in HOOGWOUD (exploitatie Vereenigde Tankreederij NV). Op 29-06-1966 verkocht aan J. Noordzij in Dordrecht en niet hernoemd. Op 22-10-1970, via de Steenkolen Handelsvereeniging in Utrecht, verkocht aan K. Kraaijeveld in Ridderkerk en niet hernoemd. Op 06-01-1976 verkocht aan BV v/h Kreuk en Bode in Rotterdam en hernoemd in MARKO. Op 07-03-1983 verkocht aan Ceetrans BV in Ridderkerk en hernoemd in CEETANK 2. Op 18-06-1990 verkocht aan Vof L. Kieboom en Zonen in Werkendam en hernoemd in CORNELIS. Op 03-04-1994 overgeschreven naar Kieboom Werkendam BV en niet hernoemd. Anno 2023 in de vaart. |