Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
Eni-nr:02327350.
Scheepstype:Motortankschip – C.2.2.
Bouwjaar:2005.
Bouwwerf (casco):Stig Jiangsu Machinery in Nanjing, China.
Bouwwerf (afbouw):Dieselbedrijf Dordrecht BV in Ridderkerk.
Bouwnummers:Onbekend. 
Afmetingen:110.00 x 11.45 x 4.20. 
Tonnage / Inhoud:4198 / 4380 (97%). 
Voortstuwing:2 x 900 pk ABC. 
Aantal schroeven:2. 
Boegschroefinstallatie:600 pk Cummins – Verhaar/Omgea.
Hekschroefinstallatie:Geen. 
Aantal tanks:12. 
Pompcapaciteit:2 x …. m³ p/h Bornemann ladingpompen. 
Bunkergiek:Ja. 
Eigenaar:VT Shipping International SA in Panama.
Bijzonderheden:In 2009 met het zware ladingschip TELA (Dockwise) overgebracht naar Panama om bunkerwerk te verrichten bij het Panamakanaal. 
Levensloop:Gebouwd in opdracht van Van Wijnen Bunkering en Olietransporten BV in Rockanje en als ANGELIQUE in de vaart gekomen. In 200. verkocht naar Ubo 10 BV in Rotterdam en hernoemd in JAVAZEE. In 2008 aangekocht door de Verenigde Tankrederij en hernoemd in VENRAY. In 2009 overgeschreven naar VT Shipping International SA in Panama en overgebracht naar Panama. In de vaart.  

De VENRAY op Steiger 3 bij Vopak Botlek Noord.

De VENRAY op Steiger 5 bij Vopak Botlek Noord.

De VENRAY vertrekt bij Vopak Botlek Noord.

Rozenburgse Sluis 2009. De VENRAY is reeds omgebouwd voor vertrek naar Panama. Zie de kluisgaten in de boeiing.

Rozenburgse Sluis 2009. De VENRAY is reeds omgebouwd voor vertrek naar Panama. Zie de kluisgaten in de boeiing.

Rozenburgse Sluis 2009. De VENRAY is reeds omgebouwd voor vertrek naar Panama. Zie de kluisgaten in de boeiing.

Rozenburgse Sluis 2009. De VENRAY is reeds omgebouwd voor vertrek naar Panama. Zie de kluisgaten in de boeiing.

Klaar voor vertrek. De VENRAY aan boord van het zware ladingschip TELA.