Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
Eni.nr:02336102.
Scheepstype:Motortankschip – type C.2.2.
Bouwjaar:2014.
Bouwwerf (casco):Lonchung Sainty Marine in Yiangduj, China.
Bouwwerf (afbouw):Trico Shipyard BV in Rotterdam.
Bouwnummer:Onbekend.
Afmetingen:109.96 x 16.20 x 5.14.
Tonnage / Inhoud:6026 / 6127.
Voortstuwing:2 x 750 pk Volvo Penta, type D 16 MH.
Aantal schroeven:2.
Boegschroefinstallatie:640 pk Volvo Penta, voor aandrijving van een Verhaar Omega-Jet boegschroef.
Hekschroefinstallatie:Geen.
Aantal tanks:8.
Pompcapaciteit:Onbekend.
Bunkergiek:Geen.
Eigenaar:California Shipping BV in Rotterdam.
Bijzonderheden:Sinds 2017 als charterschip in de vaart voor de Verenigde Tankrederij BV in Rotterdam. Inmiddels uitgerust met een bunkergiek.
Levensloop:Gebouwd in opdracht van Mystery BV in Rotterdam en als MYSTERY in de vaart gebracht. In 2017 verkocht aan California BV in Rotterdam en hernoemd in CALIFORNIA.
Het motortankschip MYSTERY, op een regenachtige dag in het najaar van 2014
aan de afbouwkade van Scheepswerf Trico in Rotterdam.
Foto: www.binnenvaart.eu – met dank.
Het motortankschip MYSTERY bij het invaren van de sluis in Hansweert.
Foto: P. Philipse – met dank.
Het motortankschip CALIFORNIA in de haven van Amsterdam in 2017.
Foto: J. Driessen – met dank.
Het motortankschip CALIFORNIA op het Amsterdam-Rijnkanaal in juni 2017.
Foto: R. Bortan – met dank.
Het motortankschip CALIFORNIA in de Volkeraksluis in de nazomer van 2018.
Foto: Leo Schuitemaker – met dank.
Het motortankschip CALIFORNIA op het Schelde-Rijnkanaal ter hoogte van Bath,
in mei 2020. Het schip is inmiddels voorzien van een bunkergiek en met de vlag van
de VT in de mast. Foto: Leo Schuitemaker – met dank.