Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
Eni-nr:2001025.
Scheepstype:Sleeptankschip – type N/open.
Bouwjaar:1920.
Bouwwerf:Scheepswerf Gebr. Boot NV in Leiderdorp.
Bouwnummer:Onbekend.
Proefvaart:Onbekend.
Afmetingen:31.99 x 5.55 x 2.27.
Tonnage / Inhoud:252 / 264.
Aantal tanks:6, voorzien van stoomspiralen.
Pompcapaciteit:80 cbm/uur stoompomp.
Eigenaar:Phs. van Ommeren’s Scheepvaartbedrijf NV in Rotterdam.
Zusterschepen:TUBANTIA.
Betekenis Scheepsnaam:Naar de provincie Limburg.
Bijzonderheden:Gebouwd in opdracht van Oliefabrieken Insulinde NV in Amsterdam en als INSULINDE 2 in de vaart gekomen.
De schepen van de Oliefabrieken Insulinde NV voeren voornamelijk vanuit Amsterdam met ruwe kokosmelk, afkomstig van Java, naar de fabrieken van Simon van den Bergh en Antoon Jurgens in Rotterdam en Zwijndrecht. Toen de Oliefabrieken Insulinde NV in 1922 liquideerde nam Van Ommeren op 7 september 1922 de vloot en het werk van de ‘Insulinde’ over. 
Levensloop:Op 04-09-1929 overgeschreven naar de Internationale Riviertankscheepvaart Mij. NV in Rotterdam en niet hernoemd. Op 09-06-1951 verkocht aan de Vereenigde Tankreederij NV in Rotterdam en hernoemd in VUREN
Het sleeptankschip LIMBURGIA, met nog enkele sleeptankscheepjes en een stoomsleepboot bij de ‘oliefabriek’ in Kleef. Foto: E. Steiger – Archief W. Suijkerbuijk – met dank.