Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
Eni-nr: 2304265.
Scheepstype: Motortankschip – type N/open.
Bouwjaar: 1929.
Bouwwerf: Gebr. Pot in Bolnes.
Bouwnummer: 821.
Proefvaart: Onbekend.
Afmetingen: 38.46 x 5.05 x 2.13.
Tonnage / Inhoud: 246 / 322.
Voortstuwing: 70 pk Deutz, type SPOZ 330, 2 cilinder, 2 tact, 430 omw/min.
Aantal schroeven: 1.
Kopschroef: Geen.
Aantal tanks: 6.
Pompcapaciteit: 1 x 140 cbm/uur Houttuin motorpomp en 1 x 80 cbm/uur stoompomp.
Eigenaar: Internationale Riviertankscheepvaart Mij. NV in Rotterdam.
Zusterschepen: DAVOS, EVIAN, CHAMONIX, LUGANO, VILLARS en AROSA (gebouwd bij Gebr. Pot in Bolnes).
Betekenis Scheepsnaam: Naar de Zwitserse stad Locarno.
Bijzonderheden: Stapelloop: 16-08-1929.
Laatst bekende meetbrief: 15896R / 19-11-1947, goedgekeurd voor K1, K2, K3.
In 19.. hermotoriseerd met 100 pk Industrie, type 2 VD 6A, 4 tact, motornummer: 3342.
Levensloop: Op 02-05-1937 verkocht aan de Bataafsche Import Maatschappij NV in ‘s-Gravenhage en hernoemd in SHELL XI. Op 30-01-1948 overgeschreven naar Shell Nederland¬† NV in ‘s-Gravenhage en op 01-06-1948 hernoemd in SHELL 11. Op 25-02-1960 overgeschreven naar Shell Nederland Verkoopmaatschappij NV in ‘s-Gravenhage en niet hernoemd. Op 18-06-1964 verkocht aan Rederij v/h J.C. van der Linden NV in Rotterdam en hernoemd in ALVANIA. Op 04-10-1973 verhuurd aan J.H. Dodewaard in Rotterdam en hernoemd in LINDA D. Op 27-12-1973 verkocht aan J.H. Dodewaard en niet hernoemd. Op 27-11-1975 verkocht Vof (BV i.o.) Rotterdamse Bilge Service in Rotterdam en niet hernoemd. Daarna onbekend.

 

Algemeen plan van de SHELL 11, ex LOCARNO.