Eni-nr: | 2317815. |
Scheepstype: | Motortankschip – type III/ADNR. |
Bouwjaar: | 1986. |
Bouwwerf: | Scheepswerf Lanser BV in Sliedrecht. |
Bouwnummer: | 693. |
Proefvaart: | 05-05-1986. |
Afmetingen: | 85.96 x 11.01 x 2.99. |
Tonnage / Inhoud: | 1849 / 2032. |
Voortstuwing: | 1140 pk Bolnes, type 6 DNL, 6 cilinder, 4 tact, 600 omw/min, motornummer: 3617. Teruggesteld op 950 pk. |
Aantal schroeven: | 1, geplaatst in een kortstraalbuis. |
Kopschroef: | 220 pk Daf. |
Aantal tanks: | 12, voorzien van stoomspiralen en Dimecoating Nummer 4 (zink-silicaat op gestraald ijzer). |
Pompcapaciteit: | 2 x 350 cbm/uur Allweier motorpompen met separaat leidingsysteem voor chemiecaliën. Plus 1 Allweier sloppomp. |
Eigenaar: | Van Ommeren Binnentankvaart BV in Rotterdam. |
Zusterschepen: | LIMBURGIA, LIBERIA en LOCARNIA. |
Betekenis Scheepsnaam: | Naar LIVORNO, een Italiaanse havenstad aan de Ligurische Zee aan de westelijke kant van Toscane. |
Bijzonderheden: | In 1990 bij de scheepswerfcombinatie Bodewes Binnenvaart BV in Millingen en Vahali BV in Gendt met twintig meter verlengd en dubbelwandig gemaakt. Nieuwe afmetingen; 105.88 x 11.01 x 2.91, tonnenmaat 1655, inhoud 2001 cbm. Aantal tanks vergroot van 12 naar 16. Ingedeeld in klasse IIA (C) / ADNR. (zie artikel). De hoofdmotor werd teruggesteld op 1140 pk. In …. overgemeten naar een diepgang van 2.50 meter en 1771 cbm. Dit was mogelijk als gevolg van de veelal relatief kleine partijen in de chemie ten opzichte van een gunstiger brandstofverbruik. |
Levensloop: | In 2000 verkocht aan Vopak Barging Europe BV in Rotterdam en niet hernoemd. In 2001 hernoemd in VOPAK.BOYLE. In 2004 verkocht aan Boyle Scheepvaart BV in Rotterdam en niet hernoemd. In 2007 verkocht aan U. Michael uit Marktheidenfeld en hernoemd in MARION. Vanaf 2011 varend van Collenberg. Anno 2019 in de vaart. |