Eni-nr: | 2104347. |
Scheepstype: | Motortankschip met hellend trunkdek – type III/ADNR. |
Bouwjaar: | 1969 / 1970. |
Bouwwerf: | Scheepswerf Piet Hein (Schram) NV in Papendrecht. |
Bouwnummer: | 742. |
Proefvaart: | Onbekend. |
Afmetingen: | 84.85 x 9.50 x 2.82 |
Tonnage / Inhoud: | 1550 / 1999. |
Voortstuwing: | 800 pk Stork Ricardo met Büchi-drukvulling, type DRO 218 K, 8 cilinder, 4 tact, 750 omw/min, motornummer: 10460. |
Aantal schroeven: | 1, met straalbuis. |
Kopschroef: | Naviprop kopbesturing. |
Aantal tanks: | 10, voorzien van stoomspiralen en Dimecoating Nr. 4 (zink-silicaatverf op gestraald ijzer) en separaat leidingsysteem voor chemiecaliën. |
Pompcapaciteit: | 2 x 320 cbm/uur Houttuin motorpompen. |
Eigenaar: | Phs. van Ommeren (Binnentankvaart) NV in Rotterdam. |
Zusterschepen: | LEMANIA, LIBIA, LIGURIA, LACONIA en LOMBARDIA. |
Betekenis Scheepsnaam: | Naar het Beierse stadje Lindau, gelegen aan de Bodensee en in de Romeinse tijd Lindavia genoemd. |
Bijzonderheden: | Overdracht: 20-02-1970. Oorspronkelijk gebouwd als stookolietanker SICILIA. Voer voornamelijk stookolie (centrale-olie) voor de voormalige Gemeentelijke Energie Bedrijven (GEB). In juni/juli 1983 omgebouwd voor het transport van chemiecaliën en hernoemd in LINDAVIA (tonnage: 1514 ton / inhoud: 1979 kubieke meter). |
Levensloop: | Op 15-09-1969 bij het Kadaster in Dordrecht ingeschreven als ‘schip in aanbouw’ voor Phs. van Ommeren (Binnentankvaart) NV in Rotterdam. Op 12-03-1970 geregistreerd als ‘schip voltooid’. Op 24-07-1972 overgeschreven naar P.A. van Es & Co NV in Rotterdam en niet hernoemd. Op 17-03-1981 terug overgeschreven naar Phs. van Ommeren (Binnentankvaart) BV in Rotterdam en niet hernoemd. Op 18-02-1983 overgeschreven naar Van Ommeren Binnentankvaart BV in Rotterdam en niet hernoemd. Op 08-09-1993 overgeschreven naar Remeza BV in Zwijndrecht en niet hernoemd. Remeza BV was een werk-maatschappij van F.G.W. Galle, scheepsmakelaar in Terneuzen. Galle werkte in de jaren negentig van de vorige eeuw nauw samen met Van Ommeren. Op 15-10-1993 door Remeza BV voor de sloop verkocht en aansluitend bij Scheepssloperij Nederland BV in ‘s-Gravendeel gesloopt. |