Naar de Via Appia Antica (de weg van Appius), één van de belangrijkste wegen in het Romeinse rijk.
Bijzonderheden:
In 1962, bij Scheepswerf Boele Bolnes, verlengd naar 77.96 x 8.24 x 2.62 met 12 tanks. Tonnage/Inhoud: 1118 / 1393. In 1975/1976 omgebouwd tot motorvrachtschip van 1116 ton met drie ruimen. In 1980 uitgerust met een aluminium luikenkap en luikenwagen. In 1985 overgemeten naar 1077 ton. In …. hermotoriseerd met 670 pk Caterpillar.
Levensloop:
Op 17-02-1975 verkocht aan Westaba Schiffahrt AG in Basel en niet hernoemd. Op 06-02-1976 verkocht aan E.W. Bosman in Vreeswijk en hernoemd in MON DESIR. Op 18-02-1980 verkocht aan L. Potters in Werkendam en hernoemd in CARPE DIEM. In 1999 verkocht aan Buijks Scheepvaart BV in Raamsdonksveer en niet hernoemd. In 2000 verkocht aan L. de Bijl in Deurne/Herenthals (6003579) en als CARPE DIEM in de vaart gebleven. In 2004 verkocht aan A. Laure in Antwerpen en niet hernoemd. In 2011 verkocht aan Vof Willemsen in Kootstertille en hernoemd in SCRAPHUNTER. Anno 2019 in de vaart.
Het motortankschip APPIA in de haven van Mundenheim. Op de achtergrond de tanks van de ARAL.
Het motortankschip APPIA ligt te lossen aan het Oëlinsel in Duisburg. Foto: A. Elen – met dank.
Het motortankschip APPIA, waarschijnlijk in één van de sluizen op de Main. Foto: C. Halewijn – met dank.
Het motortankschip APPIA, voor anker op de rede van Bingen. Foto: C. Halewijn – met dank.
De motortankschepen APPIA, CAPRICORNIA en een sleeptankschip uit de BOSNIA -serie krijgen voorspan op de Bovenrijn. Helaas is niet bekend in welk jaar deze foto genomen werd, maar het was in ieder geval tijdens een koude winter. Foto: A. Elen – met dank.
De voormalige APPIA doet haar huidige naam eer aan. Geladen met schroot vaart zij als SCRAPHUNTER, afvarend ter hoogte van Dordrecht in de zomer van 2013. Foto: Dieter Henken – met dank