ENI.nr: | 2310845. |
Scheepstype: | Motortankschip – type: III ADNR. |
Bouwjaar: | 1960. |
Bouwwerf: | Scheepswerf Bodewes NV in Millingen. |
Bouwnummer: | 575. |
Afmetingen: | 89.91 x 9.50 x 2.77. |
Tonnage: | 1547. |
Aantal tanks: | 14. |
Voortstuwing: | 2 x 500 pk Deutz. |
Eigenaar: | Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart BV in Rotterdam. |
Zusterschepen: | NEDLLOYD 60, NEDLLOYD 61, NEDLLOYD 63, NEDLLOYD 64, NEDLLOYD 65, NEDLLOYD 66, NEDLLOYD 67, NEDLLOYD 68 en NEDLLOYD 69. |
Levensloop: | Gebouwd in opdracht van de Damco Scheepvaart Maatschappij NV in Rotterdam en als DAMCO 292 in de vaart gebracht. Datum indienststelling: 28-01-1961. Gebouwd met de afmetingen: 80.23 x 9.50 x 2.77 met 1334 ton en 12 tanks. In 1972 aangepast voor de duwvaart en in 1974 verlengd naar bovenstaande afmetingen. In 1975 ingebracht in De Haas-Damco Scheepvaart Maatschappij BV in Rotterdam en niet hernoemd. In 1977 overgeschreven naar Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart BV in Rotterdam en hernoemd in NEDLLOYD 62. In 1985 overgemeten naar 1563 ton. In 1987, op basis van een bevrachtingsovereenkomst verkocht aan L. Veen in Heerenveen en hernoemd in HERERVEEN. Voer tussen augustus 1987 en november 1988 weer volledig in eigendom van Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart BV in Rotterdam. In november 1988, opnieuw op basis van een bevrachtingsovereenkomst verkocht aan Handels en Scheepvaart Krimpen BV in Krimpen a/d IJssel en hernoemd in SNEEK. Voer tussen september 1989 en december 1989 weer volledig in eigendom van Nedlloyd- Rijn en Binnenvaart. In december 1989, opnieuw op basis van een bevrachtingsovereenkomst verkocht aan J.J. Brinkman in Middelharnis en als NEDLLOYD 62 in de vaart gebleven. Aansluitend door J.J. Brinkman, op basis van dezelfde bevrachtingsovereenkomst, verhuurd aan Bela (Van Berkum & Langeslag) Transport BV in Hendrik Ido Ambacht en niet hernoemd. In mei 1991 overgeschreven naar Marbea (Van Berkum & Langeslag) Tanktransport BV in Hendrik Ido Ambacht en niet hernoemd. In december 1991 verkocht aan E. Derrez in Ouddorp en hernoemd in BRIGITTE D. In 1998 bij Scheepssloperij Nederland BV in ‘s-Gravendeel gesloopt. |