Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
ENI.nr:3011783.
Scheepstype:Motortankschip – type: III ADNR.
Bouwjaar:1963.
Bouwwerf:Ruhrorter Schiffswerft GmbH in Duisburg Ruhrort.
Bouwnummer:Onbekend.
Afmetingen:77.20 x 8.22 x 2.62.
Tonnage:1102.
Aantal tanks:12.
Voortstuwing:530 pk Caterpillar, type: 3412 TA.
Eigenaar:Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart BV in Rotterdam.
Zusterschepen:Onbekend.
Levensloop:Oorspronkelijke voortstuwing: 590 pk Crossley.
Gebouwd in opdracht van Vof Roerdomp in ‘s-Gravenhage en als ROERDOMP in de vaart gebracht.
Vanaf de nieuwbouw verhuurd aan de Lijn Transport Onderneming Lijto NV in Rotterdam. In 1965 overgeschreven naar de Steenkolen Handelsvereeniging NV in Rotterdam en in 1970 overgeschreven naar Calpam Nederland NV in Utrecht.
In 1978 hermotoriseerd met 530 pk Caterpillar, type 3412 TA.
In 1981 ingebracht in Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart BV in Rotterdam en hernoemd in NEDLLOYD 26.
In 1982 verkocht aan scheepsmakelaardij Sena Handels AG in Baar, Zwitserland en hernoemd in MYRA. Aansluitend verkocht aan Rijn Mosel Transport Maatschappij NV in Schoten, België en hernoemd in ROSA (600….). In 1983 overgeschreven naar Rhein Trans Holding BV in Rotterdam en opnieuw onder Nederlandse vlag gebracht (2317169). Niet hernoemd. In 1984 verkocht aan L.P. Rink in Rotterdam en hernoemd in EXCALIBER en na enige maanden, met een defecte hoofdmotor, doorverkocht aan M. van den Berg in Lekkerkerk. Hernoemd in ANDRA en hermotoriseerd met 810 pk Cummins. In 1996 verkocht aan Cambio Scheepvaart BV in Ridderkerk en hernoemd in KARBOUW. In 1998 verkocht aan P. Dumetier in Willebroek, België en hernoemd in TITANIC (6003210). In 1999 verkocht aan de Petroleum Transport Rederij NV in Antwerpen en hernoemd in CHARLES D. In 2010 verkocht aan
ARA Bunker Supply BvbA in Antwerpen en hernoemd in BIZET. In 2015 bij Scheepssloperij RDM Kampen BV in Kampen gesloopt.