Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
ENI.nr:2317367.
Scheepstype:Motortankschip – type III ADNR.
Bouwjaar:1958.
Bouwwerf:Schiffswerft Ewald Berninghaus GmbH in Keulen, Duitsland.
Bouwnummer:Onbekend.
Afmetingen:66.90 x 8.20 x 2.50.
Tonnage:863.
Aantal tanks:10.
Voortstuwing:750 pk Deutz.
Eigenaar:Nedlloyd Rijn & Binnenvaart BV in Rotterdam.
Zusterschepen:NEDDLYD 18.
Levensloop:Gebouwd in opdracht van Union Briket-Import Gesellschaft AG in Zurich, Zwitserland en als URSULA/UNION XII (7000575) in de vaart gekomen. In 1967 verkocht aan de Damco Schiffahrt Spedition AG in Basel en hernoemd in DAMCO 279. Aansluitend verhuurd aan de Damco Scheepvaart Maatschappij NV en vanuit Rotterdam berederd. In 1977 hernoemd in NEDLLOYD 18, met als eigenaar de Damco Schiffahrt Spedition AG in Basel. Oorspronkelijk onder Zwitserse vlag blijven varen.
In 1984 verkocht aan Nedlloyd Rijn- & Binnenvaart en als NEDLLOYD 19 onder Nederlandse vlag gebracht (2317367).

In 19.. verlengd naar 79.77 meter en overgemeten naar 2.67 meter en 1213 ton.
In 1986 via Euro-Oil NV in Gent verkocht aan Scheepvaartmaatschappij Maasbracht BV in Maasbracht en hernoemd in LLOYD 19. In 1987 verkocht aan Rederij A. en L. Leenman BV in Sliedrecht en niet hernoemd. In 1994 verkocht aan Scheepvaart en Machinebureel Rapide in Heide-Kalmthout, België en in 1995 hernoemd in RAPIDE VI (6002967). In 1998 verkocht aan Rapide Bureel NV in Heide-Kalmthout en hernoemd in VIVALDI. In 2005 verkocht aan Rapide BvbA in Antwerpen en hernoemd in WALLSTREET. In 2006 verkocht aan Anjutra BvbA in Antwerpen en niet hernoemd. In 2012 verkocht naar Nigeria.