Eni-nr: | 3011564. |
Scheepstype: | N – open. |
Bouwjaar: | 1955. |
Bouwwerf: | Hansa Stahl- und Schiffsbau (Hansawerft) GmbH in Keulen-Deutz, Duitsland. |
Bouwnummer: | 4. |
Afmetingen: | 66.97 x 8.20 x 2.47. |
Tonnage / Inhoud: | 851 / |
Voortstuwing: | 500 pk Deutz. |
Aantal schroeven: | 1. |
Aantal tanks: | 10. |
Pompcapaciteit: | Onbekend. |
Bunkergiek: | Ja. |
Eigenaar: | Wm. Post Olietransporten NV in Rotterdam. |
Bijzonderheden: | Dit schip was door de Hansawerft zelf op stapel gezet vanwege een slechte orderportefuille en was speciaal bedoeld om het personeel aan het werk te houden en aan het bedrijf te binden. Omdat de Shell op korte termijn een schip nodig had voor stookolietransporten werd het schip, terwijl het nog in aanbouw was, door de aangekocht en voor de Shell Verkoop-maatschappij |
Levensloop: | Op 12-11-1955 door Shell Nederland NV in ’s Gravenhage overgenomen van de werf en als SHELL 31 in de vaart gekomen. In 1971 verkocht aan J.C. van der Linden NV in Rotterdam en hernoemd in AROSTA. In 1980 verkocht aan Wm. Post Olietransporten NV in Rotterdam/Pernis en hernoemd in CALENDULA 14. In 1991 verkocht aan Kruijff Bunker Service BV in Den Helder en hernoemd in JAN KRUIJFF. In 2003 overgeschreven naar Gulf Oil Nederland BV in Den Helder en hernoemd in GULF FORMULA. In 2004/2005 verkocht naar Silverlark BV in Rotterdam en hernoemd in CONDOR. In 2008 gesloopt. |