Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
Eni-nr:3310395.
Scheepstype:N – open.
Bouwjaar:1956.
Bouwwerf:Bodewes in Millingen.
Bouwnummer:511.
Afmetingen:80.00 x 8.58 x 2.52.
Tonnage / Inhoud:1069.
Voortstuwing:480 pk Bolnes (bouwjaar 1956).
Aantal schroeven:1.
Kopschroef:onbekend.
Aantal tanks:12.
Pompcapaciteit:onbekend.
Bunkergiek:Nee.
Eigenaar:W. Post Olietransporten NV in Pernis.
Bijzonderheden:Oorspronkelijk gebouwd met een lengte van 72.00 meter met 876 ton en 10 tanks. In 1966 overgemeten naar 920 ton. In 1968 verlengd naar 80.00 meter.
Levensloop:Gebouwd in opdracht van Oosterschelde NV (Gebr. de Haas Scheepvaart) in Bergen op Zoom en als PURFINA 30 in de vaart gekomen. In 1966 hernoemd in FINA 30 en in 1968 hernoemd in ALGOL. In 1972 verkocht aan A. Feenstra in Oudega en hernoemd in VAGRANT. In 1974 verkocht aan W. Post Olietransporten NV in Pernis en hernoemd in CALENDULA 11. Aansluitend in hetzelfde jaar doorverkocht aan Van der Sluijs Tankrederij NV in Raamsdonksveer en hernoemd in DONGESTROOM. Enige weken later hernoemd in SPAARNESTROOM. In 1993 verkocht aan G. Timmerman en aansluitend bij Scheepssloperij Nederland BV in ’s Gravendeel en gesloopt.

 

De PURFINA 30 van Gebr. de Haas uit Bergen op Zoom. Na enkele naamsveranderingen zou dit schip zelf nog even als CALENDULA 11 actief zijn. Foto: Teun de Wit - met dank.

De PURFINA 30 van Gebr. de Haas uit Bergen op Zoom. Na enkele naamsveranderingen zou dit schip nog enige tijd als CALENDULA 11 actief zijn. Foto: Teun de Wit – met dank.

Foto's van de CALENDULA 11 en latere namen zijn van harte welkom.

Foto’s van de CALENDULA 11 en latere namen, zoals de bijvoorbeeld de SPAARNESTROOM, zijn van harte welkom.