Eni-nr: | 2312860. |
Scheepstype: | N – open. |
Bouwjaar: | 1961. |
Bouwwerf: | Gebr. Schurenstedt KG in Bardenfleth (Elsfleth), Duitsland. |
Bouwnummer: | Onbekend. |
Afmetingen: | 66.93 x 9.05 x 2.20. |
Tonnage / Inhoud: | 872 / |
Voortstuwing: | 2 x 290 pk – merk onbekend. |
Aantal schroeven: | Onbekend. |
Aantal tanks: | Onbekend. |
Pompcapaciteit: | Onbekend. |
Bunkergiek: | Onbekend. |
Eigenaar: | Atlantic Aardolie Maatschappij Bv in Rotterdam. |
Bijzonderheden: | Schip werd oorspronkelijk gebouwd met een aluminium ladinggedeelte wat was los te koppelen van het voor- en achterschip. De reden voor deze bouwwijze is niet geheel duidelijk. In 1982 omgebouwd tot motorvrachtschip met een nieuw ladinggedeelte. De nieuwe afmetingen werden 85.00 x 9.05 x 2.88 – 1509 ton – 2 x 508 pk Cummins. |
Levensloop: | In 1961 gebouwd in opdracht van de ATR in Hamburg en als ATR 1 in de vaart gekomen. In hetzelfde jaar doorverkocht aan Transöl GmbH in Duisburg-Ruhrort en hernoemd in HASÖL 1. In 1970, via Heuvelman NV in Krimpen a/d IJssel verkocht aan Martank NV in Rotterdam en hernoemd in ADRI – 2312860. In 1975 verkocht aan de Atlantic Aardolie Maatschappij NV in Rotterdam en als ADRI in de vaart gebleven. In 1982 verkocht aan A. Claus in Zwijndrecht en aansluitend omgebouwd tot motor-vrachtschip. Na de ombouw doorverkocht aan C.J.M. Vette in Schiedam en als LOTUS in de vaart gekomen. In 1999 verkocht aan A. Courtois in Brugge en hernoemd in TARRAGONA – 06003477. Anno 2012 in de vaart. |