In 1969 hermotoriseerd met 2 x 500 pk Stork. In 1982 opnieuw hermotoriseerd met 2 x 500 pk Stork. Als één van de eerste schepen in de Rijnvaart uitgerust met een automatische piloot. In 1985 uitgerust met een eigen blendinstallatie.
Levensloop:
In 1966 gebouwd in opdracht van de Shell Nederland Verkoopmaatschappij NV in ’s Gravenhage en in het vroege voorjaar van 1967 als SHELL 1 in de vaart gekomen. Op 11 december 1984 omgedoopt in WELPLAAT. In 1990 verkocht aan Ceetrans BV in Rotterdam en hernoemd in THINFUELLA. In 2003 overgeschreven naar Argos Logistiek BV in Hoogvliet/Rotterdam en als THIFUELLA in de vaart gebleven. Begin 2007 verkocht naar een (onbekende)bestemming in de Oostzee.
Het is 26 augustus 1966, het motortankschip SHELL 1 gaat te water bij scheepswerf Jonker & Stans in Hendrik Ido Ambacht.
We zijn een paar maanden verder. Het motortankschip SHELL 1 passeert tijdens haar technische proefvaart de werf waarop ze gebouwd werd.
Motordrijver Jaap Pronk in de weer met het afregelen van de blender aan boord van de WELPLAAT (ex SHELL 1).
De THINFUELLA, met de vlaggen van Ceebulk en de Shell in de voormast, op Wachtsteiger 3 bij Nerefco Botlek.
De THINFUELLA, met de naam CEETRANS op de trunk en de originele kleuren van Ceetrans onder de ramen van stuurhut, bij het invaren van de Derde Petroleumhaven.
De THINFUELLA komt de Botlek Centrale Geul binnen gevaren.
De THINFUELLA keert terug van een bunker bij de GEM Botlek en is onderweg naar de Koningin Wilhelminahaven in Vlaardingen.
Opnieuw de THINFUELLA (2003), uitvarend van de Botlek Centrale Geul, alleen nu tot ijk afgeladen. De kleuren van Ceetrans zijn inmiddels verdwenen en vervangen door het rood van Argos. De naam staat nog niet op de boeiing, maar op een bord op de kop.
En de bestemming is nu ook niet de haven van Vlaardingen, maar een zeeboot in de Derde Petroleumhaven.
De THINFUELLA heeft geladen bij Vopak Europoort en komt langzaam de Rozenburgse Sluis in gedreven.
Nog eenmaal de THINFUELLA in actie, nu in de zomer van 2005. De locatie is opnieuw de Botlek Centrale Geul.
De THINFUELLA wordt zeeklaar gemaakt voor transport naar de Baltische Staten of de Finse Golf. Foto: Pieter Broers – met dank.
De THINFUELLA, loopt achter de sleepboot IKAR het Nord-Ostseekanal te Brunsbüttel binnen. Foto: Olaf Kuhnke – met dank.
De snelste verbinding tussen de Noord- en de Oostzee loopt via het Nord-Ostseekanal, of te wel het Kieler-kanal. De westelijke ingang van dit kanaal is gelegen in Brunsbüttel aan de monding van de Elbe. Op 29 maart 2007 passeerde de sleepboot IKAR, met de ons zo bekende THINFUELLA in aanhang, deze belangrijke scheepvaartroute. Waar de THINFUELLA nu precies naar toe is gegaan is thans nog niet helemaal duidelijk. Foto: Olaf Kuhnke – met dank.