Eni-nr: | 2315269. |
Scheepstype: | Motortankschip – type N – open. |
Bouwjaar: | 1951/1952. |
Bouwwerf: | Scheepswerf Piet Hein (Schram) NV in Papendrecht. |
Bouwnummer: | Onbekend. |
Afmetingen: | 69.81 x 7.30 x 2.50. |
Tonnage / Inhoud: | 759 / |
Voortstuwing: | 250 pk Bolnes. |
Aantal schroeven: | 1. |
Aantal tanks: | 12. |
Pompcapaciteit: | Onbekend. |
Bunkergiek: | Ja. |
Eigenaar: | Argos Logistiek BV in Hoogvliet/Rotterdam. |
Bijzonderheden: | Oorspronkelijke afmetingen: 60.00 x 7.33 x 2.20, 498 ton met 10 tanks. Voer vast in charter voor de ESSO en had het embleem van de ESSO op het brugfront. In 1969 verlengd naar 69.81 meter en verdiept naar 2.50 meter. Nieuwe tonnenmaat: 759 ton met 12 tanks. Tijdens deze ombouw geschikt gemaakt voor bunkerwerk. Voorzien van een bunkergiek, Clayton stoomgenerator en stoomspiralen. In 19xx voorzien van een kopschroef van 160 pk Daf. |
Levensloop: | Gebouwd in opdracht van Gebr. de Haas Tankvaartbedrijf NV in Bergen op Zoom en als ANTARES (2307870) in de vaart gekomen. In 1976 afgevoerd van de sterkte. Verkocht naar scheepsmakelaars A.H. Korsten en H.A. Theuns in Dordrecht. Samen met de ATRIA van Gebr. de Haas doorverkocht naar Engeland om bunkerwerk op de Thames te gaan doen. Na problemen met de Engelse vakbonden teruggehaald naar Nederland en via Handel- en Scheepvaartbedrijf O. Slokkes BV in Ridderkerk verkocht aan L. Vos in Zwijndrecht en hernoemd in SILVESTER. In 1977, via scheepsmakelaar H.M.C. Zwaans in ’s Gravenwezel in België, verkocht aan Littrans BV (Ceetrans) in Ridderkerk en hernoemd in LITTORELLA. In 20xx verkocht naar de Donau voor het verrichten van bunkerwerk. |