Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart

 

Eni-nr:2323291.
Scheepstype:N – open.
Bouwjaar:1971.
Bouwwerf:Gustavsburg in Mainz-Gustavsburg, Duitsland.
Bouwnummer:411.
Afmetingen:69.90 x 9.00 x 3.20.
Tonnage / Inhoud:1372 /
Voortstuwing:2 x 600 pk MAK.
Aantal schroeven:2.
Aantal tanks:Onbekend.
Pompcapaciteit:Onbekend.
Bunkergiek:Ja.
Eigenaar:Argos Logistiek BV in Hoogvliet.
Bijzonderheden:In xxxx hermotoriseerd met 2 x 600 pk Volvo. In xxxx verlengd naar 94.71 x 9.00 x 3.20 en 1940 ton.
Levensloop:In 1971 gebouwd in opdracht van Hamburger Lloyd GmbH in Hamburg en als BIENENBÜTTEL (4003650) in de vaart gekomen. In 1976 overgeschreven naar de Hamburger Lloyd AG in Basel en hernoemd in EIMSBÜTTEL (7001062) en in 1978 hernoemd in REINSBÜTTEL. In 1997 verkocht aan Ceetank BV in Rotterdam en als CEEBLENDER (2323291) in de vaart gebracht. In 2003 overgeschreven naar Megen Beheers Maatschappij BV in Amsterdam en niet hernoemd. In 2005 overgeschreven naar Argos Logistiek BV in Hoogvliet en niet hernoemd. In 2009 verkocht aan Frederique BV in Rossum en hernoemd in MARISA. Daarna onbekend.

De CEEBLENDER, hier nog in de kleuren van Ceetrans, vaart in 1998 de Botlek Centrale Geul in.

De CEEBLENDER, in de kleuren van Ceetrans, verlaat in 2001 de Botlek Centrale Geul.

De CEEBLENDER gaat, in mei 2005, rond voor het autosteiger in de Botlek Derde Petroleumhaven. Het schip vaart inmiddels geheel in de kleuren van Argos Logistic.

De CEEBLENDER komt in mei 2005 op Steiger 7 bij Vopak Botlek Noord.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na een middag wachten op werk in de Eerste Werkhaven in het voorjaar van 2007 (met de ARGOS 1 en de GIBRALTAR), vertrekt de CEEBLENDER als eerste het rijtje om weer aan de slag te gaan.

De CEEBLENDER vaart op 26 maart 2007 de Derde Petroleumhaven in het Botlekgebied binnen.

De CEEBLENDER gefotografeerd op het Calandkanaal op 14-09-2008. De bemanning is bezig het schip in de nieuwe kleuren van Argos te zetten. Ze zijn nog niet verder gekomen dan de C van CEEBLENDER. Niet lang daarna werd het schip verkocht.