Nee, voorzien van een bunkerslang en een kleine giek om vaten smeerolie aan boord te draaien.
Eigenaar:
H. Verschure BV in Zwijndrecht.
Bijzonderheden:
In xxxx hermotoriseerd met 154 pk Scania.
Levensloop:
In 1958 gebouwd in opdracht van de Steenkolen Handels Vereeniging NV in Utrecht en als PAM 29 in de vaart gekomen. In 1967 verkocht aan Raag NV in Rotterdam en hernoemd in VEKOMA 19. In 1972 verkocht aan Calpam Nederland BV in Utrecht en hernoemd in CALPAM 119. In 1983 verkocht aan Wotrans Ponton BV in Rotterdam en hernoemd in WOTRANS I. In 1992 verkocht aan H. Verschure BV in Zwijndrecht en hernoemd in ADJO 2. Heeft jarenlang vast voor BP Bunkers in Rotterdam gevaren. Vaart, nadat H. Verschure in 20xx door Argos Logistiek werd overgenomen, volledig voor Argos Logistiek BV in Rotterdam.
De ADJO 2, onder gezag van schipper Peter van Lent, met het laatste echte BP logo op het brugfront. Hier uitvarend Botlek Centrale Geul in de zomer van 1999.
Als een echt BP schip, met het laatste logo van BP nog op de roef en volledig in de groen/gele kleuren, vaart Peter van Lent in 1999 de Botlek Centrale Geul uit.
We zijn inmiddels een paar jaar verder. Het is zomer 2005. De schipper is nog altijd Peter van Lent en de kleuren zijn nog altijd geel/groen. Alleen de logo’s op het brugfront en de roef zijn vervangen door het zogenaamde zonnebloem logo van BP. Tussen 2000 en 2010 was het zeer belangrijk om als bedrijf uit te stralen dat je vooral ‘groen en milieubewust’ was.
De ADJO 2, langszij de ADJO en ADJO 3 in september 2008.
De ARGOS 2, langszij de ADJO en ADJO 3 in september 2008. Voor de ADJO ligt de GEO 3 uit Stellendam en daarvoor het oliebestrijdingsvaartuig RPA 36 (2323709) van het Gemeentelijk Havenbedrijf van Rotterdam.
Een stille zondagmiddag op 14 september 2008. We zien de vloot van H. Verschure uit Zwijndrecht op een rijtje. Het bunkerponton ADJO 3 en de bunkerschepen ADJO en ADJO 2. Typisch is dat bij de ADJO 2 het BP zonnebloem motief op het brugfront weer terug is (of is het nooit weggeweest).
De ADJO 2, inmiddels volledig in de kleuren van Argos Logistiek, langszij het bunkerstation ADJO 3. Van enige, voormalige BP connectie is niets meer te herkennen. Het valt wel op de bunkergiek/kraan nog altijd in de rode kleuren van de Alpha Bunker Service staat.