Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
Het motortankschip ATLANTIC SUPPLIER in de Londenhaven op 15-10-2005, was net als haar zusterschip ATLANTIC TRADER een bijzondere verschijning in de Rotterdamse haven. Oorspronkelijk werd zij in 1964 gebouwd als de zwaveltanker MAAS voor de Zwavel Scheepvaartmaatschappij in Rotterdam (83.84 x 11.56 x 2.92 – 1664 ton). In 1983 kwam zij in handen van H.J. Fongers in Rotterdam en kreeg zij de naam HELENA-F. Een ingrijpende verbouwing volgde waarbij het schip zowel verlengd als verdiept werd. Het meest opvallende was echter het, slechts over de halve scheepslengte sterk verhoogde dek om de kubieke inhoud te vergroten. Deze constructie vereiste bij laden- en lossen extra aandacht omdat het niveau van de achterste tanks beduidend hoger lag dan het niveau van de voorste tanks. Het gevaar van een (interne) overloper lag hierdoor altijd op de loer (108.90 x 11.56 x 3.90 – 3345 ton – 12 tanks). In 1989 kocht Atlantic de HELENA-F en werd zij hernoemd in ATLANTIC SUPPLIER. Om het schip geschikt te maken voor bunkerwerk werd zij voorzien van een bunkergiek en een verwarmingsketel. In 2011 werd het schip verkocht naar Nigeria. Langszij de ATLANTIC SUPPLIER ligt de VAALS van de Verenigde Tankrederij. Ook deze bunkertanker maakte een lange zeereis, in dit geval naar Panama.