Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart
Eni-nr: 2316908.
Scheepstype: Motortankschip – type N/open.
Bouwjaar: 1963.
Bouwwerf: Chantier Naval de Rupelmonde in Rupelmonde, België.
Bouwnummer: Onbekend.
Proefvaart: Onbekend.
Afmetingen: 54.95 x 6.60 x 2.45.
Tonnage / Inhoud: 500 /566.
Voortstuwing: 540 pk Deutz, type SBA 8 M 816 W, 8 cilinder, 1650 omw/min. Motornummer: 5969132.
Aantal schroeven: 1.
Kopschroef: Onbekend.
Aantal tanks: 12, voorzien van stoomspiralen.
Pompcapaciteit: 1 x 180 cbm/uur.
Eigenaar: Van Ommeren Logistic Services BV in Rotterdam.
Zusterschepen: Geen.
Betekenis Scheepsnaam: Naar de Venetiaanse naam voor het eiland Kreta.
Bijzonderheden: In 1982/1983 omgebouwd tot motortankschip. In 1987 hermotoriseerd met 540 pk Deutz.
Levensloop: In 1963 als motorvrachtschip van 638 ton (met 2 ruimen) gebouwd voor Salf SA in Antwerpen en als SALF 23 (6001464) in de vaart gekomen. Oorspronkelijke voortstuwing: 400 pk ABC, type 6 MDX, 6 cilinder, 4 tact, 650 omw/min. Motornummer: 10.000. In 1976 verkocht aan E. Viskens in Brugge en hernoemd in TJORVEN.
Op 08-12-1982 verkocht aan het Algemeen Vrachtkantoor BV in Rotterdam en aansluitend omgebouwd tot motortankschip van 500 ton met 12 tanks. Hernoemd in ALVRACHT 9. Op 13-07-1989 verkocht aan Federal Express Logistic Services BV in Barendrecht en niet hernoemd. Op 14-12-1991 verkocht aan Van Ommeren Logistic Services BV in Rotterdam en hernoemd in CANDIA. Op 08-05-1992 overgeschreven naar Van Ommeren Binnentankvaart BV in Rotterdam en niet hernoemd. In 2000 gesloopt bij Scheepssloperij Nederland BV in ‘s-Gravendeel.

 

Geen foto beschikbaar

Laatst gewijzigd