Het portaal naar de Rijn- en binnenvaart

Op deze pagina kunt u een reactie achterlaten of een vraag stellen. Aanmelden is niet nodig, wij vragen slechts uw naam en e-mail adres zodat we contact met u op kunnen nemen.

15 Reacties op Reacties

  • betreft Kraanvogel: de bunker capaciteit was 80 m3 verdeeld over 6 bunkers ,dit betekende dat voor ongeveer 10 tot 12 dagen brandstof aan boord was. Ook had deze boot 2 generator sets van 75 pk merk DAF, en een haven generator van 25 pk merk Petter.
    De aqua team vaart nu op de Donau maar is wel met ongeveer 6 meter verlengd

    • Hallo Teun,

      Bedankt voor je reactie betreffende de KRAANVOGEL. Ik zal je aanvullingen zo snel mogelijk in de pagina van de KRAANVOGEL verwerken. Ik vind het bijzonder plezierig om langs deze weg dergelijke aanvullingen te ontvangen. Mensen uit de praktijk weten het toch vaak het beste…

      Groetjes

      Arie Lentjes

  • Geachte redactie van het Binnenvaart Portaal.

    Op uw commercieel gesubsidieerd “Binnenvaart Portaal” kom ik informatie en prive foto’s van mij tegen. Deze heb ik uitsluitend beschikbaar gesteld aan het “Scheepvaartforum”. middels mijn verhaal over de chronologie van de BP tankers.

    Mijn vraag aan u is: Heeft u van de ‘Beheerder’ van het “Scheepvaartforum” hier voor toestemming gekregen. Mij heeft de vraag in elk geval nooit bereikt. Graag een reactie hieromtrent.

    U groetend Hans Huijzer

    • Geachte heer Huijzer, hallo Hans,

      Sorry dat onze wegen zich langs deze weg moeten kruizen, dat is op deze manier nooit mijn bedoeling geweest. Ik ben namelijk niet een commercieel ingestelde figuur, die via een website met gestolen foto’s een paar centen wil verdienen; maar de voormalige hoofdredacteur van Vereniging de Binnenvaart, die sinds verleden jaar weer op bescheiden schaal actief wil zijn in het binnenvaart-gebeuren. Ik weet niet meer precies welk jaar het geweest is, maar wij hebben in dat jaar vrij intensief contact gehad over het plaatsen van de geschiedenis van de BP vloot in het verenigingsblad van de vereniging. Je hebt me toen een CD-Rom aangeleverd met foto’s en alle foto’s die je op mijn site ziet zijn afkomstig van dat schijfje. Ik heb van de huidige redactie van Vereniging de Binnenvaart toestemming gekregen die foto’s te gebruiken, maar er nooit bij stilgestaan dit ook aan het Scheepvaartforum te vragen omdat ik niet wist dat je deze achteraf exclusief aan hen beschikbaar hebt gesteld. Laat ik in één ding duidelijk zijn, Hans. De meeste foto’s op dat schijfje zijn niet alleen het exclusieve eigendom van jou, maar door jou bijeen gebracht voordat artikel. Ik heb dat bij de betreffende foto’s ook altijd netjes vermeld. Sommige foto’s van zijn van Gerrit den Heyer, Schaddee van Doorn enz. En uiteraard zijn daar ook foto’s van jou bij. Ik kan niet meer dan mijn verontschuldigingen aanbieden voor het feit dat ik jou niet heb gevraagd of ik jou foto’s mocht gebruiken. Maar laat ik in één ding duidelijk zijn: mijn site is geen commerciele site. Ik krijg geen sponsering via banners van werven, rederijen en dergelijke. Ik heb slechts reclamebanners van Google op mijn site staan, en die heb ik alleen om mijn webruimte van te kunnen betalen. Ik verdien er dus helemaal niets aan. Mijn doelstelling is slechts om zoveel mogelijk rederijhistories bij elkaar te brengen in één site, en laten we wel wezen, daar hoort de BP toch ook bij. In die zin wil ik je bij deze dan ook vriendelijk om toestemming vragen het toen door jou geschreven artikel integraal op mijn site plaatsen als inleiding van de geschiedenis van de BP vloot.

      Met hartelijke groeten

      Arie Lentjes

      • Hallo Arie [Lentjes].

        Ja Arie Lentjes! Voor mij was gewoon niet duidelijk wie er achter het Portaal zat. De commerciele beoordeling ontleende ik aan het feit dat middels doorklikken van reclame banners binnen het Portaal er diverse productleveranciers langskomen. Dat dit je gratis ruimte op het net bezorgd maar geen geld begrijp ik nu. Dus sorry Arie!

        Ons prettige contact was in 2005 en in 2006 is het BP artikel onder jou redactie door de Vereniging Binnenvaart geplaatst. Natuurlijk heb je gelijk dat de verschillende foto’s ook verschillende eigenaren hadden. Maar ze waren allemaal aan mij door oud gedienden ter beschikking gesteld ten behoeve van publicatie over de BP tankvaart. En zo is het ook gegaan. Een ieder heeft na afronding zijn eigen originele[n] ook weer terug gehad. Ik heb daarna een topic over de BP geopend bij het Scheepvaartforum en daar vrij wel alle beschikbare BP foto’s ondersteund met erbij passende verhalen op verwerkt. Ongetwijfeld heb je daar van uit je brede tankscheepvaart interesse ook kennis van genomen. Wellicht heb je ook gezien hoeveel leuke reacties en aanvullingen er nog steeds op dat topic komen.
        Je vraagt me, of je mijn verhaal integraal mag plaatsen. Heb daar geen enkel probleem mee, want ik heb dat toch afgestaan aan de Vereniging Binnenvaart Die zijn eigenaar. Daar horen in principe ook de bij dat verhaal geplaatste foto’s bij. Die CD rom was van mij uit naar jou bedoeld als een presentje voor je prive collectie. Voor de overige foto’s moet je volgens mij contact zoeken met de eigenaren. Van elke foto wordt op de CD rom de eigenaar genoemd.

        Arie ik wens je succes met je Portaal, als er reacties/aanvullingen komen zal het zeker een interessant Portaal worden. Zal me uit interesse regelmatig op de hoogte stellen.

        Met vriendelijke groet, Hans Huijzer

  • Ik mis bij de sleepschepen sl. Muldia. schipper francimont. Daar ben ik mijn loopbaan begonnen bij phs.v.Ommeren. Fijne tijd gehad veel levens ervaring opgedaan. Jan van Loy. ook 1maand Kok geweest op de Oderia het eerste contenu schip met kapt. Bom.

    • gOEDEmiddag,

      Maak u zich geen zorgen. Ik ben momenteel druk met het invoeren van de VT vloot. Maar daarna ga ik weer druk verder met de schepen van van Ommeren en komt ook de muldia aan de beurt. om u een plezier te doen zal ik de muldia er zo snel mogelijk opzetten.

      met vriendelijke groeten

      arie lentjes – binnenvaartportaal

      • goedendag,
        ik zou graag met u in contact komen om eens te spreken over de geschiedenis van de vt group. ik ben bezig met het achterhalen van de vroegste geschiedenis van het bedrijf, zodat we het predicaat koninklijk kunnen aanvragen voor het 100-jarig bestaan in 2016. belt u mij graag eens op op nr. 0653562516.

        alvast veel dank, gr Hugo sassen. business development vr group

  • Ik heb in de jaren 68-69 op de veldhoven gevaren toen zaten we met de veldhoven in de wijnvaart.
    maar een blind paard kan zien dat de ber/wel zoals u omschrijft niet de ex veldhoven (flippeR) is geweest.

    m.vr.gr F.j.beukers

  • BIJ DE VELDHOVEN (3) STAAT EEN FOTO MET DE TEKST ONBEKENDE LOCATIE WAARBIJ VERMELD ARCHIEF ARIE LENTJES.

    dIE FOTO IS BIJ OLTHOF IN CAPELLE AAN DEN IJSSEL DOOR MIJ GEMAAKT.WEET NIET ZO GAUW WELK JAAR.

    GROETJES fRED KUYPER

  • De locatie is Olthof in Capelle aan den IJssel.De fotot is door mij gemaakt.
    Jaartal weet ik niet zo gauw.
    Vriendelijke groet:Fred Kuyper

  • VOLKEL
    Bunkergiek gelijk met nieuwbouw
    bij V.t geen kopschroef moet bij koole zijn gebeurd
    verbouwing en nieuwe motoren plus duwsteven bij Slob papendrecht
    foto 1 houten schaalmodel was voor sleepproeven(marin)
    foto 7 Was zeker een van de mooiste en snelste schepen op de rijn .Had alleen een hopeloos roerwerk zwaar te sturen geen electr of hydral alles met de hand
    later bij duwen een hopeloze electrise bedienging
    het radar was van philips was niet geschikt voor de rivier later decca
    even zwaaien is frankie van ree en moeder miep
    ,jo van ree was de kapitein van af de nieuwbouw
    frank is nu nog kapitein bij koole

    groetjes henk

  • De foto’s van de overdracht van de Vlaardingen zijn allen gemaakt aan de Parkkade, volgens de tekst was dit de maaskade, onjuist dus.
    De foto van de VT-er welke in Amsterdam ligt te laden betreft niet de vlaardingen maar de vlissingen. herkenbaar aan vier ramen in de woning op gelijke onderlinge afstanden. bij de vlaardingen waren dit 2x 2 ramen.

  • Bij een van de foto’s van m.t.s. Voerendaal staat dat de foto is genomen in een sluis op de Boven-Rijn cq. Canal d’ Alscace Het is echter
    de Beatrixsluis te Vreeswijk/Nieuwegein

  • De vorchten is inderdaad nieuw uitgehaald door c.j. Koekkoek (kees) maar op de foto op de brug is hij dat niet volgens mij is dat aad overweg
    De doopvrouwe is waarschijnlijk de vrouw van directeur c.van dijk

Geef een reactie

Laatst gewijzigd